Tuesday 3 August 2021

Yunan Adasi Mikonos'a Yolculuk

Yunan Adasi Mikonos'a Yolculuk 

Kurban Bayrami tatili için eşimle birlikte gittiğim güzelim yunan adası. çok araştırmamıştım daha önce, sadece adını duymuştum ama nereden bilebilirdim ki yunanistan'ın en pahalı adası olabileceğini? oysa biraz araştırsam öğrenebilirdim. ada ufacık, bitki örtüsü yok. tek olayı eğlence ve o yüzden geliyor herkes. kaldığımız yerde hemen yanımızda 3 türk erkek arkadaş kalıyordu, onların ilk söylediği eşcinsellerin çok olduğu ve erkekleri bakışları ile rahatsız ettikleri oldu ama benim başıma öyle bir şey gelmedi. benim tahminim bunlar 3 erkek dolaştıkları için sürekli bunları da gay sanıp bakıyorlardır.*


Mykonos Adasinin merkezi minnacik, labirent gibi sokaklardan oluşuyor. baştan sona gezmesi 10 dakika falan sürüyor. Ama boyle ufacık yerlee dünyanın en pahalı yerleri oluyor heo. biz aktarmalı uçak kurbanı olarak sabahın 7'sinde adada olduk ve öğlen 12'ye kadar orada takılmak zorunda kaldık. (kalacağımız oda 12'de boşalacağı için) tam bir kabus gibiydi, inanılmaz rüzgarlı ve eylül sonu olduğu için hava da soğuktu o saatlerde. dedik herhalde 8'de falan açılır heryer ama bekle bekle hiçbir yer açılmıyor. meğer mekanlar zaten gece 4-5 gibi kapanıp öğlen 12 gibi falan açılıyormuş. kahvaltı edecek bi yer bulduk şansımıza da, kazık mı yedik poğaça mı bilemedim. iki poğaça iki kahveye 15 euro ödedik.

neyse efendim bunlar dışında plajları güzeldir. eğer plajları gezmek isterseniz araba veya atv kiralarsanız rahat edersiz. (motor alacaksanız da 250cc kiralamanızı öneririm zira çok fazla yokuşlu yol var 125cc'lik motorlarla o yollarda zorlanabilirsiniz) hatta araba kiralarsanız daha rahat edersniz çünkü eşyalarınızı vs arabada bırakıp rahat rahat plaja gidersiniz. yalnız yolları inanılmaz dar, eğer acemiyseniz bu biraz canınızı sıkabilir. bir de arabaya günlük 60-70 euro vermek istemiyorsanız 30-35 euro'ya kiraladığınız arabalar biraz eski oluyor. eğer eski araba kullanmadıysanız biraz garip gelebiliyor ama alışıyor insan.

sahillerinde şöyle bir şey farkettik; şezlong ve şemsiye kirası 10-15 euro arası değişiyor. onun yerine havlunuzu alıp bir de bi mağazadan 10-15 euro'ya şemsiye alırsanız sahillerin en sağ tarafları ücretsiz ve istediğiniz gibi takılabiliyorsunuz. yalnız o taraflarda gay ve lezbiyenler daha çok (neden bilmiyorum). hatta bazı plajlarda nüdist abiler, ablalar da o taraflarda takılıyorlar. kimse kimseye karışmadığı için biz hep o taraflarda takıldık, bi şezlong'a 10-15 euro vermek istemedik açıkcası.

Mikonos'da Yeme icme Konusu

Yeme içme de pahalı biraz. diğer yunan adalarında 10-15 euro'ya iki kişi çok rahat yemek yiyebilirken burada 40-50 euro vermeniz gerek. biz genelde kaldığımız yerde kendimiz yaptık yemeğimizi. ucuz marketler (ab market) var oradan alışveriş yapıp oldukça ucuza getirebilirsiniz yemek işini. tabii tatile geldim yemekle uğraşmam diyorsanız da günlük öğle yemeği, kahvaltı, akşam yemeği derken kişi başı 50-60 euro bayılmanız gerek.

sezon sonu olduğu için plaj partilere pek rastlayamadık, tüm plajlar sezon sonu partilerini yapmışlardı biz gittiğimizde. yoksa anladığım kadarı ile plajlara insanlar yüzmek için değil partiler için geliyorlar. ayılmak için de arada bi denize giriyorlardır.

Sozun ozu soyle diyeyim. yani genel olarak eğlenmeyi seviyorsanız, o parti senin bu parti benim modunda bir tatil istiyorsanız tam size göre. mykonos gezilecek yerler ile daha detayli bilgi almak icin linke tiklayin

No comments:

Post a Comment